راهنمای خرید هدفون
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

نحوه انتخاب بهترین هدفون

تصور کنید که با آهنگ موسیقی رقص زندگی می کنید - با هدفون های جدید و فوق العاده با کیفیت برای لذت بردن از موسیقی مورد علاقه خود.

 

انواع هدفون 

داخل گوش 

اینها کوچولوهایی هستند که با تلفن همراه خود دریافت می کنید. 

هدفون داخل گوش

ویژگی ها: آنها از پسوندهای سیلیکونی ، لاستیکی یا اسفنجی تشکیل شده اند که شما آنها را به گوش خود فشار داده و از موسیقی لذت می برید. آنها سبک ، قابل حمل و استفاده از آنها آسان است. با این حال ، آنها می توانند در طول استفاده طولانی مدت از گوش خارج شوند یا باعث ناراحتی شوند.

آنها صداها را از محیط به خوبی عایق بندی می کنند. اما با آنها ، منبع صدا بسیار نزدیک به لاله گوش است ، بنابراین با حجم آن زیاده روی نکنید. 

زمان استفاده: هنگام گوش دادن به موسیقی در حال حرکت - دویدن یا ورزشگاه ، در وسایل حمل و نقل عمومی و سایر موارد مشابه که هدفون های بزرگتر غیر عملی هستند. 

گوشی کوچک

قبل از محبوبیت در گوش ، آنها را با تلفن همراه خود تهیه کرده اید. 

 

ویژگی ها:  پایین ترین کیفیت صدا را در بین انواع هدفون ها دارند. آنها داخل لاله گوش قرار می گیرند و اغلب می ریزند. آنها مقرون به صرفه هستند ، اما هیچ گونه انزوای صداهای خارجی را ایجاد نمی کنند.

زمان استفاده : وقتی هدفون دیگری ندارید.

روی گوش

در اینجا می توانیم در مورد کیفیت صدای کمی بالاتر صحبت کنیم. 

 

ویژگی ها:  لنت های هدفون روی گوش قرار می گیرند. آنها سبک و پایدار هستند. آنها صدایی با کیفیت ارائه می دهند ، اما شما می توانید صداهای پس زمینه را نیز بشنوید. به عنوان یک قاعده ، آنها آهنگ های عمیق کمتری پخش می کنند و اگر با صدای بلند به موسیقی گوش دهید ، می توانند محیط را آشفته کنند.

 زمان استفاده: هر زمان که بخواهید به شرطی که مزاحم دیگران نشوید. همه نمی دانند که چگونه ریف هندریکس را در Purple Haze ارزیابی کنند . 

بالای گوش 

صدا هرگز بهتر نبوده است.

هدفون بالای گوش

ویژگی ها: به طور کامل کل لاله گوش را بپوشاند. صدا پویاست زیرا طیف گسترده ای از آهنگ ها را در بر می گیرد. اندازه آنها بزرگتر است و همین امر باعث می شود تا گوش دادن به آنها در هنگام حرکت ناخوشایند باشد. بسته به وزن و مواد ، استفاده طولانی مدت می تواند ناراحت کننده باشد.

زمان استفاده:  اگر جدی تر هستید و از موسیقی لذت می برید ، وقتی سینمای خانگی را تماشا می کنید ، گیمر هستید یا در هر موقعیت دیگری که صدا فوق العاده با کیفیت می خواهید. 

هدفون بی سیم یا سیم داخلی؟

بگذارید بگوییم شما به هدفون سینمای خانگی نیاز دارید. اما مبل از دستگاه فاصله زیادی دارد. سیم کشی یا هدست بی سیم می گیرید ؟

هدفون بی سیم بسیار کاربردی است . می توانید با آنها به هر جایی بروید و دیگر نگران گرفتار شدن در سیم ها نباشید.

با این حال ، اگر کابل نمی خواهید ، بسته به نوع هدفون بی سیم ، آماده باشید تا  کیفیت صدا را فدای آن کنید. هدفون بی سیم با کیفیت پایین صدای کمتری دارد و باید درمورد شارژ باتری دقت کنید .

برای اینکه اتفاقی برای تهیه فیلم و پاپ کورن نیفتد ، باید 2 ساعت صبر کنید تا هدفون شارژ شود. 

از طرف دیگر ، سیم های بلند می توانند صداهای فرکانس بالا را کاهش دهند. اگر یک کابل داخلی 3 متری برای شما کافی است ، کابل 5 متری را بردارید. 

برای سینمای خانگی ، سیم برق اضافی تهیه کنید. اگر می خواهید در سراسر آپارتمان یا بیرون از خانه تحرک داشته باشید ، هدفون بی سیم تهیه کنید.

هدفون بی سیم چگونه کار می کند؟

هدفون های بی سیم از چندین فناوری مختلف استفاده می کنند:

  • بلوتوث - برای دستگاه هایی که از بلوتوث پشتیبانی می کنند مانند تلفن های هوشمند مناسب است ، اما بسیاری از دستگاه ها (مانند تلویزیون) از این فناوری پشتیبانی نمی کنند. 
  • مادون قرمز ( IR ) - کمی تکنولوژی قدیمی تر ، اما هنوز هم استفاده می شود. این هدفون ها با یک فرستنده اضافی ارائه می شوند و برای جلوگیری از قطع سیگنال نباید چیزی بین آنها باشد. 
  • رادیو ( RF ) - دارای یک سیگنال قدرتمند است که از طریق دیواره ها عبور می کند و آن را در شعاع 50 متر ضبط می کند. یک فرستنده اضافی نیز به همین ترتیب ارائه می شود. اگر دستگاه ها با همان فرکانس کار کنند ، صدا توسط دستگاه هایی مانند مایکروویو آشفته می شود. 

کدام یک را انتخاب کنیم؟

اگر به هدفون برای بیرون نیاز دارید بلوتوث کنید ، اگر در آپارتمان به آنها گوش می دهید RF.

مسدود کردن صدا

بعضی از هدفون ها انزوای کاملی نسبت به صداهای خارجی دارند. 

برای این کار آنها با استفاده از میکروفون فرکانس صدای محیط را تعیین می کنند و سپس  موج صوتی مقابل صدای محیط ایجاد می کنند . آنها یکدیگر را لغو کرده و در نتیجه سر و صدای خارجی را مسدود می کنند. 

خیلی درست به نظر می رسد؟ احتمالاً به این دلیل است.

تولیدکنندگان گاهی قول می دهند تا 95٪ از سر و صدا را مسدود کنند ، اما دستیابی به آن دشوار است. هدفون های مسدود کننده نویز می توانند صداهای مداوم را در فرکانس های پایین تر مانند صدای موتور هواپیما مسدود کنند ، اما مسدود کردن همه صدا هرگز امکان پذیر نیست .

اگر از آنها در هواپیما استفاده کنید ، همچنان صدای گریه کودک یا خنده های ناگهانی شخصی که در کنار شماست را خواهید شنید. اگر بیرون در یک کافه بنشینید ، صدای ناگهانی موتور و بوق ماشین قطع می شود. با وجود چنین هدفونی ، محیط بسیار آرامتر از آنچه در حال حاضر است به نظر می رسد ، اما شما همچنان صداها را خواهید شنید. 

این هدفون علاوه بر ضربه صادقانه به جیب شما ، کیفیت صدای ضعیف تری نیز دارد . 

چگونه هدفون ها نویز خارجی را مسدود می کنند

مسدود کردن یا جدا کردن سر و صدا

تفاوتی بین هدفون هایی که نویز را مسدود می کنند و آنهایی که  آن را جدا می کنند وجود دارد . 

مسدود کردن سر و صدا به مسدود کردن امواج صوتی خود اشاره دارد. هدفون های جدا کننده نویز به عنوان یک مانع فیزیکی بین گوش و صداهای خارجی عمل می کنند. گوش و روی گوش نمونه های خوبی از چنین هدفونی است. 

کدام یک را انتخاب کنیم؟

اگر در دفتر کار می کنید یا غالباً در محیطی زندگی می کنید که صداهای محیط شما را ناراحت می کند ، هدفون های مسدود کننده صدا مفید هستند  اما در بیشتر موارد ، هدفون های با کیفیتی که فقط صداهای خارجی را جدا می کنند ، برای شما کافی خواهد بود. 

ارزان ترند و از کیفیت صدای بهتری برخوردار هستند و بسته به محیط اطراف ، صداهای خارجی را تقریباً هدفون های نویزگیر را جدا می کنند.

ویژگی های هدفون


  • واحد صدا درایور . اگرچه یک درایور بزرگتر دامنه فرکانس بیشتری را فراهم می کند ، اما لزوماً یک درایور بزرگتر بهتر نیست.
  • دامنه فرکانس محدوده 
    صدای هدفون ، اندازه گیری شده در هرمس (هرتز). دامنه بزرگتر  به معنای  کیفیت  صدای بهتر است ، زیرا شامل توییترها و ساب ووفرهای بیشتری است. گوش انسان طیف وسیعی از 20 تا 20000 هرتز را می شنود ، بنابراین هرچه هدفون بیشتر بپوشاند ، بهتر است.  
  • امپدانس
    امپدانس مقاومت است. هرچه مقاومت بیشتر باشد ، هدفون به قدرت بیشتری برای تولید صدا نیاز دارد. مقاومت به شما خواهد گفت  که هدفون برای کدام دستگاه در نظر گرفته شده است . مقاومت بیشتر هدفون ها تا 16 ، 32 و 64 اهم است ، به این معنی که آنها برای استفاده گسترده در دستگاه های قابل حمل مانند تلفن های همراه ، پخش کننده های mp3 و موارد دیگر در نظر گرفته شده اند. به طور معمول ، مقاومت ایجاد شده توسط دستگاه باید 8 برابر کمتر از هدفون باشد. دستگاه 4 اهم با هدفون 32 اهم ارائه می شود. 
  • حساسیت
    نشان می دهد که حجم که هدفون می تواند دستیابی به  در رابطه با قدرت منبع صدا (آمپلی فایر، تلفن همراه، و غیره)، و در دسی بل (دسی بل) و حجم در هر مگاوات (میلی وات) از قدرت دستگاه اندازه گیری شد. دستگاه های قابل حمل مانند تلفن های همراه و mp3 پلیرها حدود 10 مگاوات نیرو دارند ، بنابراین هدفون هایی با حساسیت بیش از 90 دسی بل برای آنها مفید هستند. هرچه دستگاه قدرتمندتر باشد ، حساسیت هدفون نیز بیشتر می شود.   

نکاتی برای پایان کار

  • با مارک های بدنام اذیت نشوید (به عنوان مثال Beats by Dre). شما هزینه بیشتری را برای آنها پرداخت خواهید کرد ، و آنها لزوما کیفیت بهتری نسبت به متوسط ​​ندارند. 
  • برخی از مارک های هدفون با کیفیت بالاتر  Sennheiser ، Bose و AKG هستند .
  • اگر مایل به سرمایه گذاری بیشتر در هدفون هستید ، مارک های با کیفیت هم Harman Kardon و هم Denon هستند .
  • قبل از خرید حتماً حداقل 10 دقیقه هدفون را تست کنید . به صدا ، بلکه به ارگونومی نیز توجه کنید آیا آنها به اندازه کافی راحت هستند؟
  • سلیقه ها متفاوت است - فقط به این دلیل که برای همه مناسب است ، به معنای مناسب بودن شما نیست. بگذارید گوشهای شما تصمیم بگیرند که آنها چه می خواهند ، نه فشارهای "خبرگان صوتی" خود خوانده.
  • مکان و شرایط استفاده از هدفون نوع خرید شما را تعیین می کند. برای گوش دادن به تراموا در راه کار به هدفون استودیویی نیاز ندارید.
  • و نه ، هیچ هدفون جادویی وجود ندارد که بتواند با همه شرایط سازگار شود. 

https://www.amazon.com/Headphones-Accessories-Supplies/b?ie=UTF8&node=172541

 




:: بازدید از این مطلب : 614
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : دو شنبه 14 تير 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی